|

08-07-2012, 16:15
|
|
gps-entusiast
|
|
Medlem siden: Jul 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 3
Poeng: 371
|
|
Nektes jeg visning av marinekart på egen PC-skjerm?
Jeg kjøpte et marinekart HXEU507S, Oslo-Mandal-Smøgen som jeg lastet ned til et micro SD-kort for ca kr 1000,- for noen dager siden. SD-kortet sto i min Oregon 550, som var registrert hos Garmin.
Jeg forsto det slik at det nedlastede kartet ble bundet opp til SD-kortet, men hadde håpet at dette SD-kortet kunne flyttes til min Nuvi som har en større skjerm.
Det virker som kartet er låst fast til kombinasjonen Orgeon 550 og SD-kortet, hvilket er skuffende rigorøst.
Men langt verre er det at jeg ikke kan få kartet opp på min egen PC når jeg skal planlegge båttur, studere tracks og se på waypoints. Dét kan jeg jo med mine Topo Adventure kart og Europakart som jeg kjøpte for bilnavigering.
Jeg håper at det er noe jeg ikke har forstått, fordi litt av vitsen med å svi av en tusenlapp på et kart, selvfølgelig er at du må få lov til å studere det på din egen PC-skjerm!

09-07-2012, 21:45
|
 |
Medlem
Superbruker
|
|
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Voss
Meldinger: 677
Poeng: 40,678
|
|
Kjenner ikkje til maritime kart spesiellt men eg vil tru
det sikkert vart låst til ein gps einheit. For at kartet skal brukast på pc må det vel innstallerast på pc på eit vis, ellers så viser det vel i BaseCamp som kan vise kart direkte frå sd kort.

10-07-2012, 00:38
|
|
gps-entusiast
|
|
|
|
Takk for svar. Nei; det er ikke mulig for meg å få opp kartet på PC'en. Hverken når jeg har tilkoblet min Garmin Oregon 550 med SD-kortet inni (da vises de andre kartene som jeg har lastet til Oregon), eller om jeg setter SD-kortet direkte inn i PC'en (jeg får da opp kortet i BaseCamp, men ikke kartet). Med disse begrensningen er det å bruke 1000 kroner på et slikt kart rent bondefangeri!

10-07-2012, 11:25
|
 |
Moderator
Superbruker og forumveteran
|
|
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,430
Poeng: 38,732
|
|
BaseCamp skal fungere, hvis ikke ta kontakt med Garmin.

10-07-2012, 14:11
|
|
Nytt medlem
Superbruker
|
|
Meldinger: 130
Poeng: 11,809
|
|
Hei ! Mener du kunn får in Garmin Bluechart G2 på map source for PC. Ikke Garmin Bluechart G2 Vision. Denne mener jeg og tror du kunn får på brikke.
|

11-07-2012, 00:37
|
|
gps-entusiast
|
|
|
|
Takk for nye svar.
Jeg er like langt. Det er ikke mulig å se marinekartet mitt på PC'en med Oregon 550 tilkoblet med marinekartet på SD-brikken. Ikke i MapSource og ikke i BaseCamp. Men på håndholdt Oregon ser jeg jo kartet. Men det er jo bare halve vitsen med å kjøpe et slikt kart.
Kanskje noen i Garmin kan svare? Er det noen som kjenner "rette vedkomne"?

11-07-2012, 13:49
|
|
Nytt medlem
Superbruker
|
|
Meldinger: 130
Poeng: 11,809
|
|
Hei ! Har en en kjempebra Garmin 276C,som er synd er tatt ut av produksjon. Her har jeg Blue Chart Atlantiv v 9.5 kart ( Blue Chart g2 )ikke vision, som jeg ikke ser så mye vits i. Her ser jeg veipunkter og track på PCen (map source) om jeg vil. Vet ikke om disse kartene også er tatt bort, men mener du og kunne bruke dem i din GPS. Bilder av havner og alt det der du får på vision mener jeg er bare tull og krever mye mer av GPSen. Holmer og sjer flytter ikke på seg om kartet er noe eldre.
|
 |
| Trådverktøy |
|
|
| Visningsmoduser |
Linjemodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:24.
|
|
|