Til GPS.no  

Gå tilbake   GPS.no Forum > Garmin GPS

Svar

Bookmark and Share Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-03-2010, 19:16
John Kr John Kr er offline
Nytt medlem

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 24
Poeng: 2,975
John Kr Er en bruker som liker å dele av sin kunnskap
Standard For mange GPS modeller på markedet

Hei
Jeg har en Garmin 276C som begynne å bli moden til utskifting. Jeg bruker den både i bil (CN) og i båt (BC).

I utgangspunktet orker jeg ikke å sette meg inn i alle detaljer for å finne den rette modell, ser at det så mane modeller at det blir uoversiktlig. Tenkte for en gangs skyld å høre hva dere i dette formet mener om en erstatnings modell for min Garmin 276C. Kommer til å bruke den nye til akkurat det sammen som tidligere.

Trenger forslag til modell og kartsystem for vei og vann.

Tusen takk

John Kr
Svar med sitat
Gammel 06-03-2010, 21:37
Roar Roar er offline
Medlem

Sted: Fredrikstad
Meldinger: 9
Poeng: 2,122
Roar Er en bruker som liker å dele av sin kunnskap
Standard

Hei!
Jeg har også hatt 276C noen år nå og lurt på om den er moden for utskifting. Imidlertid har jeg ikke funnet noen GPS'er (Garmin) som er like allsidig. Jeg bruker den i bil, til vanns og i skog og mark. Ingen har en så god skjerm som gode gamle 276C. Tenk deg bare hvor god den er i direkte sollys. Batteritiden på 16 timer er også god. Ulempen er selvfølgelig de dedikerte minnebrikkene og begrensninger i nærhetspunkter og at den ikke kan benytte POI-loader. Derfor har jeg også kjøpt en svært billig Nuvi som jeg benytter i bil på korte turer. Skal jeg på Europareise, liker jeg å ha oversikt på kartet, så der er 276C best. I skog og mark er den kanskje litt stor, men jeg har den i beltet og det er problemfritt.
Min anbefaling: Behold din gamle GPS og kjøp en billig en i tillegg for bruk i bil.
Svar med sitat
Gammel 06-04-2010, 20:36
K€N K€N er offline
Moderator

Meldinger: 80
Poeng: 1,526
K€N Er en bruker som liker å dele av sin kunnskap
Standard GPSMAP 278 - konge GPS'en

Jeg har nå hatt en GPSMAP278 i et par år... med basemap oppdatert (legg merke til at hele Europa er i minne!) til CN NT 2009, støtter POI-loader og ellers den vanlige superskjermen. Kan man finne noe bedre?!?

Bruker minnekort til sjø- og topo kartene. Rett og slett en suveren GPS! Tror ikke det finnes noe bedre bil/sjø/topo GPS (selv om den er noe for stor, men nøyaktig samme formfaktor som 276C).
City Navigator 2008, TopoPRO 1:50000, TopoNorway 1:250000, BlueChart v9, WorldMap v3
Svar med sitat
Gammel 07-04-2010, 07:22
jotne sin avatar
jotne jotne er offline
Moderator
Superbruker og forumveteran

Meldinger: 1,321
Poeng: 29,508
jotne Er en bruker som liker å dele av sin kunnskap
Standard

Det finnes ikke noen erstatter for 27x. Alle nye GPS er ribbet for funksjoner i forhold de fleste nye GPS

Min By (bare for morro)
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:18.

Finnalle.no