Til GPS.no  

Gå tilbake   GPS.no Forum > Garmin GPS

Svar

Bookmark and Share Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-03-2010, 12:03
JLGC JLGC er offline
Nytt medlem

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1
Poeng: 319
JLGC Er en bruker som liker å dele av sin kunnskap
Standard Nuvi255W: Installere kartoppdatering til minnebrikke

Har lastet ned gratis kartoppgradering for Europa til min Nuvi 255W. Ved installasjon får jeg beskjed om at ny kartversjon er for stor til å kunne installeres i internminnet, og får istedet en rekke valg om hvilken kartdel jeg ønsker å installere.

Jeg ønsker selvsagt å installere hele Europakartet (som jeg har betalt for), og har derfor kjøpt 4GB minnekort, men får ikke til å styre nyinstallasjonen til minnekortet i stedet for internminnet. Noen som har tips, linker el.l. til hvordan jeg går frem her?
Svar med sitat
Gammel 06-03-2010, 16:17
Roar Roar er offline
Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 9
Poeng: 2,122
Roar Er en bruker som liker å dele av sin kunnskap
Standard

Dette er ikke vanskelig. Du velger f eks Norden under installasjonen. Etter at oppdateringen er ferdig er også Mapsource installert på din PC. Der velger du ikonet <kartverktøy> og klikker i kartet som da forandrer farge for de enkelte områder som du klikker på. Så velger du ikonet <send til enhet> og velger minnebrikken. Det er en begrensning over hvor mange kart du kan laste ad gangen, men jeg husker ikke antallet. Søk på forumet så finner du det.
Svar med sitat
Gammel 06-03-2010, 18:30
Ois Ois er offline
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Kristiansand
Meldinger: 28
Poeng: 1,519
Ois Er en bruker som liker å dele av sin kunnskap
Standard

Hvis du leser de to trådene "Nuvi250 og SD minnekort" og "Nuvi550 og installasjon av kart" lenger nede her, så skulle du finne svaret. Muligens kan du ikke ha en større fil på kortet enn ca 1GB (da slår GPSen seg muligens av), og på min Nuvi250 kunne jeg, iflg. supporten, ikke ha større kort enn 2 GB.
Svar med sitat
Svar

Emner
europakart, internminne, kartoppgradering, minnebrikke, minnekort, nuvi, oppgradering

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:17.

Finnalle.no